Ideal Lepote

Ideal ženske lepote je izgrađena ličnost žene koja je lepa na mnogo načina, kroz slojeve koji se moraju otkrivati.

Ideal je, prema autorima sa Wikipedije, najvši standard, mera savršenosti, zamisao maksimalne vrednosti. Ideal lepote je najopštije prihvaćena mera kada je u pitanju estetika. Ideali ženske lepote su nam decenijama unazad jedna od omiljenih tema prema kojoj se vode, kako žene širom sveta, tako i modni kreatori i sve prateće delatnosti (frizeri, šminkeri, šnajderi, vlasnici butika, advertajzing producenti, majstori kamere i mnogi drugi posredno i neposresno). Kako je moguće da je jedna, kroz vreme tako promenljiva ideja, postala toliko bitna da se njom testira estetska vrednost žene ali i redovno konsultuje i na nju oslanja u radu veliki broj profesionalaca iz različitih struka?

Rubens 1639. sa sajta: ana2cats.com

Kroz istoriju se značajno menjao ideal lepote. Nekad neverovatno, ideal koji je staru predstavu savršene lepote poslao u penziju, neretko je bio i njena suprotnost. U drevnom Egiptu su se idealom lepote smatrale vitke žene, uskih ramena i struka i izrazito simetričnog lica. Stari Grci su više pažnje poklanjali muškom idealu lepote, dok je za žene bilo poželjno da imaju izražene obline i šire bokove. U Kini je dugo bio imperativ za žene da imaju izrazito beo ten, uzan struk i mala stopala. U Italiji za vreme renesanse su se idealno lepim smatrale žene blede puti, plave kose i prilično punačke. Za vreme Viktorijanske ere bili su popularni veoma uski korseti i naročito izražene obline uz dugu bujnu kosu koja se sakupljala u pravilne talase i lokne. Pojava filma i Holivuda donosi velike promene u poimanju ženske lepote. Na filmskoj traci je atraktivno videti žene sa istaknutim atributima, kotrastnih boja očiju, tena i kose, koja je načešće uvijena. Šezdesetih godina u modu ulazi androgen izgled, mršave i samosvesne žene koje se ne libe da u poslu stanu rame uz rame sa muškarcima. U dvadesetom veku se pojam lepote najčešće menjao, verovatno zbog razvoja modne industrije i modernih tehnologija koje su znatno uticale na poimanje estetike pa i estetskog ideala žene.

Merlin Monro, sa sajta: lisa.rs

Danas se može reći da ideale kreiraju mediji zbog svog velikog uticaja na sve segmente života. Pred nama je svakodnevno slika poželjnog ponašanja, izgleda, shvatanja… itd. Mediji nam uredno predstavljaju koncepte izgleda, uspeha, sreće, ljubavi i normalnosti koji je poželjno slediti. Većina tih predstava nije više lokalnog karaktera nego je, zbog širokog auditorijuma, sve više globalna predstava. Ideale, stoga, ne treba bukvalno shvatati jer su danas prilično zamagljene vrednosti koje iza njih stoje. Najčešće se današnji trendovi lepote kroje prema ad hok zvezdama iz sveta šoubiznisa, gde je vrednosni sistem prilično rastegljivo shvaćen. Lepotice savršenog izgleda neretko stavljaju svoju seksualnost u prvi plan, dok mediji to obilato koriste na način koji nema za cilj bilo kakvo uzdizanje čoveka, već suprotno, aludira se na sve niže ljudske porive, što u najgorem može da utiče na opštu percepciju žena.

ISKON mode svilena haljina

Idealno lepo je pojam koji je svojstven čoveku, kao misao koja ga usmerava i motiviše. Jedna od bitnih stvari za priču o idealu lepote su, svakako,  prave vrednosti, one koje su u našem koordinatnom sistemu na dominantnom mestu. Prave vrednosti su potvrđene iskustvom predaka, one su opšte i nezamenljive. Pre svega porodica i njeno održanje kroz vreme. Ideal ženske lepote je vezan blisko za njenu reproduktivnu ulogu, ali to ne znači da je idealna ženska slika vulgarna, što može neko da pomisli dok lista neke dnevne novine. Ne! Ideal ženske lepote je izgrađena ličnost žene koja je lepa na mnogo načina, kroz slojeve koji se moraju otkrivati.

ISKON mode, ručno tkani šal

Kreatori i brojni saradnici ISKON mode prave odeću za žene kojima žele biti okruženi. Za tople i srdačne, zadovoljne i ostvarene, majke, bake, devojke i devojčice, kompletne ličnosti kojima ćemo se ponositi, što rade u našem komšiluku, nekoga leče, hrane, paze ili što ih uopšte znamo. Sa zadovoljstvom stvaramo modele koji prenose poruku o tome šta su prave vrednosti!

Sviđa ti se ovaj članak? Podeli ga sa prijateljima

Leave a Comment